Colonia del Sacramento og camping Paraiso

Torsdag den 1. oktober 2015  Andrisito, Uruguay
Vi skal mod Colonia i dag. Vi skyder genvej ind over landet, men stadig på asfalt. Dog dårlig asfalt. Det er utroligt, at de nogle steder kan lave så dårligt vejarbejde. Vi får lige hentet US$ i ATM-en, før vi tager ind til den gamle bydel. Her blæser det en del. Det bliver ikke for varmt i nat. Vi går ud i byen for at finde internet og få os en øl. Der er ikke noget særligt. Heller ikke fra skibsagenten. Ved 11-tiden om aftenen bliver det en forfærdelig torden, lyn og regnvejr. Da vi holder helt ud til havet føler vi rigtig blæsten og vi gynger meget, for meget synes jeg. Jeg går ned og læser og venter på at stormen tager af. Ved 2-tiden går jeg i seng igen. Vinden har lagt sig lidt. KM 217

Fredag den 2. oktober 2015  Colonia del Sacramento, Uruguay
Vi får lige handlet det sidste og vekslet til EURO. Det skal vi bruge på skibet hjem. Vi er lidt heldige for ham vi får EURO fra. Han tager kursen på US$ i steden for. En besparelse på ca.400 DKK. Dejligt. Det er anden gang det sker for os. Vi tager ud til Sandra, hvor vores bil holdt sidste gang. Hun har passet på vores kufferter. Efter dette går turen over på den anden side af Montevideo. Vi skal til svejtseren, som har en god campingplads. Her vil vi bo i 8 dage. Da vi kommer hertil regner og blæser det, så vi får bare stillet bilen og får strøm på. Erik taler kort med Heinz og får koden til internettet. Her er 4 andre campere. Den ene bil kender vi, de er fra Spanien. I morgen håber vi på bedre vejr. KM 300

Lørdag den 3. oktober 2015  Camping Paraiso, Uruguay
Det er meget dårlig vejr i dag. Det blæser utroligt meget og regner ind i mellem. Kun inde vejr. Vi får lavet dagbog og billeder. Vi får dog lige skypet Michael og Lone.

Søndag den 4. oktober 2015  Camping Paraiso, Uruguay
Vejret er noget bedre i dag. Vi får gang i at vaske tøj. Ellers er det dagbog og billeder. Vi får også lige skypet Casper.

Mandag den 5. oktober 2015  Camping Paraiso, Uruguay
Vi får vasket det sidste og får ordnet senge. Erik bliver færdig med hjemmesiden.

Tirsdag den 6. oktober 2015  Camping Paraiso, Uruguay
Heinz får fat i agenten fra Grimaldi. Forventet afrejse er 13. oktober, altså 2 dage senere end det vi kan se på nettet. Det betyder at vi kommer til at mangle mad, så vi kører en tur for at handle. Der er et sted, der minder lidt om Walmart. Det er et kæmpe supermarked, så vi går lidt amok og køber måske lidt for meget. Nu må vi se. KM 70

Onsdag den 7. oktober 2015  Camping Paraiso, Uruguay
Ernst kommer her til formiddag og vi får en ordentlig snak. Rigtigt hyggeligt. Der er også et ungt par, som kom i går. De har kun 2 ½ måned tilbage, før de skal på arbejde igen. De har en lille dreng på 3 år og vil ikke kører alt for langt. Vi fortalte om hvordan vi ville gøre det og det virkede de glade for. De inviterede alle til lidt beerfest kl. 17 foran deres bil. Desværre var det dårligt vejr, så de holdt det inde i restauranten. Vældig hyggeligt.

Torsdag den 8. oktober 2015  Camping Paraiso, Uruguay
Heinz får fat i os her til morgen. Han har fået mail fra Grimaldi og vi skal være i havnen den 11/10 (søndag) kl. 9. Nu begynder der at ske noget. Da vi har købt en del mad inviterer vi Ernst over og spise i aften. Jeg får lavet rejsebrevet, men Erik når ikke at få det sendt før Ernst er der igen og så bliver der snakket. Jeg får også byttet nogle bøger. Her er rigtig mange og jeg får en tyk stak. Vi sender diverse mails til børnene og Preben og Bente. Vi har en rigtig hyggelig aften med Ernst.

Fredag den 9. oktober 2015  Camping Paraiso, Uruguay
Heinz er her igen her til morgen. Det er rykket til mandag, kedeligt. Vi får gjort rent, skyllet bilen over samt sendt rejsebrevet. Da det er det sidste rejsebrev fra Sydamerika er der en del der reagerer, samt ønsker os en god tur hjem. Ernst er ovre og snakke her til aften. Det betyder at klokken er 21.30 før vi spiser aftensmad. Lidt sent, men det er altid hyggeligt med selskab. Det har vi ikke så tit.

Lørdag den 10. oktober 2015  Camping Paraiso, Uruguay
Ernst tager videre her til eftermiddag. Han skal hente Susanne i lufthavnen i Buenos Aires tirsdag morgen. Det er hovedsagelig ventetid og vejret er ikke helt godt, så vi må være inde.

Søndag den 11. oktober 2015  Camping Paraiso, Uruguay
Vi får tømt køleskabet, vasket det samt sagt farvel til alle. Vi tager forbi et indkøbscenter og får brugt de sidste penge. Så tager vi til fyrtårnet i Montevideo. Her får vi pakket alle vores ting, som vi skal have op på båden. Det regner og blæser. Vi får også lige hilst på franskmændene, som vi skal være sammen med den næste måned. KM 79

Dette indlæg blev udgivet i Syd Amerika 2015. Bogmærk permalinket.