Esquel P-N-Lago Puelo

Torsdag den 27. februar 2014  Esquel, Argentina
Vi skal have ordnet vasketøj og seng. Jeg får også talt med min mor på Skype. Det er næsten 3måneder siden jeg sidst gjorde det. Vi tager ind til byen og afleverer vasketøj og prøver at få en bilforsikring. Vi har talt med andre der har gjort det igennem firmaet San Christobal. Det prøver vi, men de gør det kun på argentinske plader. Hun henviser til en anden, der henviser til en tredje, som vi desværre ikke finder. Vi dropper det og prøver at tage fat i Nowag, en tysker som mange er glade for. Han er dog lidt dyr. Ham mailer vi til. Om aftenen ser vi dansk fjernsyn via nettet. Dejligt KM 10

Fredag den 28. februar 2014  Esquel, Argentina
Vi skal hente vasketøj, have diesel på og handlet det sidste inden vi tager til Parque National los Alerces. Her skal vi bl.a. se store træer a’la USA’s Sequoia. Det er en flot vej derop og vi kommer ind i parken. Man kan købe et kort på 15 dage, som også gælder andre parker på vejen, så det gør vi. Vi vil gerne bruge nogle dage på denne park. Der er information 12 km længere fremme. Her er ikke mange mennesker i parken. I informationen får vi at vide at der ingen camping er i parken for tiden, og de fleste trails er lukket. Det eneste man kan bo i er Cabanas / hoteller. Det vil vi ikke. Det skyldes så vidt vi forstår, at de er plaget af rotter, som fører nogle sygdomme med sig, som også er farlige for mennesker. Det kunne de godt have fortalt os da vi købte indgangsbilletterne. Det burde være gratis da så meget af parken er lukket af. Vi vil dog køre helt igennem. Udenfor parken er der camping. Det er en flot tur på grusvej og vi kommer igennem parken. I byen Rivadavia finder vi en fin fricamping ud til en flod. Godt vi så de store træer i Pumalin, Chile. KM 110

Lørdag den 1. marts 2014  Rivadavia, Argentina
I dag tager vi til Parque National Lago Puelo. Det er en af de parker, som er med i vores billet. Vi kører stadig i et flot område og efter ca. 20 km er der også asfalt. Dejligt. Parken ligger for enden af et stort ferieområde med camping, hytter, hoteller og masser af restauranter. Vi kører ind i parken og her er 2 store campingpladser, næsten ned til søen. Der er nogle hikingture i område – ikke så lange. Vi undersøger begge campingpladser, og finder ud af at den ene koster 170 Pesos og den anden 100 Pesos. For nogenlunde det samme. Vi tager den billige og så 2 dage. Vi går ned til søen, som er kæmpe stor med bjerge i baggrunden. Vandet er ikke iskoldt, meget klart men ikke så dybt. Man skal et godt stykke ud for at blive våd. Vi går ikke i vandet, måske i morgen. Der er mange mennesker ved stranden, men ikke mange bader. Vejret er så fint at vi kan grille her. Vi skal have kylling. Hunde hernede elsker kyllingeben og skind, og mens vi spiser kommer en stor hanhund og kigger på os. Vi giver ham nogen af benene, væk fra vores bord. Han spiser det hurtigt og går. Lidt efter kommer han tilbage med en noget mindre hunhund, som har hvalpe. Vi giver hende resten af benene og hanhunden holder vagt, så ingen andre hunde kommer og tager det fra hende. Den adfærd har vi aldrig set før. De fleste hunde er sig selv nærmest, for der er altid mangel på mad. En interessant erfaring. KM 99

Søndag den 2.marts 2014  Parque National Lago Puelo, Argentina
Vi vil gå nogle af de trails der er her. Dem vi tager, er rimelig nemme og for det meste inde i skoven og dermed i skyggen. Der er utrolig mange brombær, men de fleste er desværre ikke klar endnu. De er for sure, Erik prøvede dem. Det ender med at det trail vi ville fortsætte med er lukket. Vi taler med nogle fra Skotland og de har fået at vide, at trailet er lukket på grund af manglende overgange eller lignende. Vi spørger dem om de ved hvad det er for en virus hanta, som der bliver skrevet om. Det er en meget alvorlig virus, som kan skade nyrerne. Man skal tage advarslerne alvorligt. Vi fortæller dem at det meste af Parque National los Alarces er lukket på grund af den. Det er de glade for at høre, for deres plan er at tage dertil, men hvis næsten alt er lukket er det spild af tid, og de har kun 3 uger. Vi går derefter det meste af stranden. Da det er søndag er der mange mennesker, men kun meget få bader.

Mandag den 3. marts 2014  Parque National Lago Puelo, Argentina
Naboen har festet til kl. 2 i nat. Det er hvad der sker. Vi tager til El Bolsón, lidt af en hippie by. Vi finder en campingplads tæt på byen, så vi kan gå ind. Der er marked, hvor folk sælger alt muligt. Vi køber noget syltetøj og chutney. Meget af det der bliver solgt laver de selv. Det store marked er tirsdag, torsdag og lørdag, hvor der er over 350 boder. Dette i dag er stort nok for os. Der er ikke meget anden by end dette marked. Km 21

Tirsdag den 4. marts 2014  El Bolsón, Argentina
Det er videre i dag til Bariloche, hvor vi skal have vores hjemmeside up to date. Det er noget overskyet i dag, men det er en flot tur. Her er noget mere trafik end vi er vant til. Vi har været på campingpladsen før. Den ligger et stykke udenfor byen, men sidst vi var her fik vi et buskort af nogle østrigere, der rejste herfra. Vi får arbejdet nogle timer på vores hjemmeside. KM 128

Onsdag den 5. marts 2014  Bariloche, Argentina
Det er bare hjemmeside i dag.

Dette indlæg blev udgivet i Syd Amerika 2014. Bogmærk permalinket.