Buenos Aires

Tirsdag den 17. februar 2015 Buenos Aires, Argentina
Vi ankommer til Buenos Aires om morgenen, efter lidt over 13 timer fra London. En venlig tolder fortæller os, at vi ikke må have støddæmperne til bilen med ind i Argentina. Erik fortæller, at vi efter 3 dage her, tager til Uruguay, hvor vores bil står

Han viser os en brochure på spansk, hvor der står at vi ikke må have reservedele til biler med ind i landet. Han ser ikke støddæmperne og vi slipper for at betale noget. Dejligt. Så er det til hotellet. Vi har bestilt afhentning, hvilket betyder, at vi bliver hentet i lufthavnen og kørt til hotellet i privat bil. Hotellet ligger meget centralt, men desværre kan vi først få vores værelse kl. 14. Det er af med bagagen og så ud i byen. Vi går bare noget rundt, finder ud af at få vekslet US$ og ellers nyde byen. Vi holder den helt til kl. 21 og så sover vi hele natten. Så er vi på plads tidsmæssigt.

Onsdag den 18. februar 2015  Buenos Aires, Argentina
Vi går ud til kirkegården Cementerio de Recoleta, en af de ting man skal se. Vi ser Eva Perons ”grav”.

Ellers er det igen bare rundt i byen og nyde livet. Det regner ind i mellem og vi har nogle steder set TV-vogne i byen. På et tidspunkt ser det ud til at her vil snart komme noget, der skal filmes, så vi sætter os på en fortovs restaurant med en øl og venter. Vejen er helt lukket for kørende trafik. Så begynder det at regne kraftigt, men vi sidder OK under en markise. Der går mange mennesker med deres paraplyer og fjernsynet optager også noget tale, men vi finder ikke ud af hvad det er. Vi går hjem mod hotellet, men ser en restaurant på vejen, hvor vi kan få vores aftensmad. Her er fjernsynet indstillet på marchen, som hedder stilhedsmarchen. For ca. 20 år siden var der en massakre på nogle jøder i Argentina. Mindst 85 døde, men man har aldrig fundet ud af hvem der gjorde det. Det ser ud til at det muligvis er Iran der står bag, men at de bliver beskyttet / har betalt regeringen. For ca. 1 måned skulle der starte en høring vedr. denne sag, som skulle ledes af en dommer. Dagen før denne høring starter bliver dommeren fundet død i hjemmet. Man ved stadig ikke hvad han er død af. Mord eller selvmord. Derfor marcherer de i dag, og det er over hele landet. Om det reelt er sagen de marcherer for, eller de bare er imod regeringen, ved vi ikke. Dog er marchen arrangeret af regeringens modstandere. De marcherende bliver meget våde og mange kommer ind for at få lidt varme / tørhed og en kop kaffe. Restauranten er slet ikke gearet til så mange mennesker, men vi får dog vores mad. Der kommer også et dansk ægtepar ind og sætter sig lige bag os. De er på en 14 dages rundtur i Chile, Argentina og Brasilien, med Victors Farmor. Utroligt man laver sådan en tur, det er transport over halvdelen af rejsen. De ankom til Santiago omkring middag. Kl. 16 samme dag er de på rundtur i byen i 4 timer. Næste dag rejser de videre til øen Chiloe, herefter til Barriloche, så Buenos Aires, hvor de nu har været i 2 dage. I morgen tager de til Brasilien for vandfaldet Iguacu. De får endelig bestilt noget mad, men inden maden kommer, er de gået. De havde ikke tid til at vente. Problemet er nok det samme alle vegne på grund af marchen.

Torsdag den 19. februar 2015  Buenos Aires, Argentina
I dag går vi ned til bl.a. havnen. Vejret er fint her i dag, ingen regn. Vi ser også hvor båden i morgen skal sejle fra. Om aftenen skal vi ind og se tango show. Vi har valgt kun at se showet. Man kan også spise der og have tango undervisning før showet. Vi bliver hentet 20.30 og kørt til showet.

Her bliver der først taget billeder af os og nogle dansere, så er det ind og smage rødvin og hvidvin. Vi tror det er den flaske vi skal drikke til showet og køber en, men den får vi først udleveret, når vi tager hjem. Herefter er det igennem en souvenirs butik, før vi kommer ind i salen. Her er ikke mange, og de fleste spiser. Vi køber en flaske vin, som vi kan drikke under showet. Selve showet er OK ikke mere, for lyden er helt forkert. Lyden på de enkelte instrumenter er ikke afstemt mellem hinanden og dem der synger, kan vi næsten ikke hører, på grund af den høje musik. Ellers var det OK. Selve dansen var alt for meget show. Vi så noget tango i Mexico, som var meget bedre.

Gallery Buenos Aires

Dette indlæg blev udgivet i Syd Amerika 2015. Bogmærk permalinket.