Virgin Island

Torsdag den 12. marts 2020 fra  St. Kitts til Virgin Island
Vi skal op kl. 6, for kl. 7 kommer Alex – hosten og kører os i lufthavnen. Vi skal til Britisk Virgin Island i dag. Der er hele 3 flyvninger i dag. Vi flyver først til Antigua, hvor vi får noget morgenmad. Vi har næsten 3 timer her. Herfra flyver vi til St. Martin, bliver i flyet og flyver til Tortola, Britisk Virgin Island. Da vi kommer ud af flyet i Tortola, skal vi udfylde et papir vedr. Corona. Hvor har vi været de sidste 14 dage og så videre. De har lidt svært ved at forstå, at vi har været i Caribien siden 14/1. Vi kommer helt igennem det hele. Vi har aftalt med hotellet at de sender en taxa, men da vi kommer ud er der ingen. Dog er der taxaer og vi skal betale 30 US$ for det. Hotellet sagde 35 US$. Vi bliver kørt helt til hotellet, som ligger utroligt godt. Højt oppe med udsigt over havnen. Det er også næsten det eneste, som er godt. Det er bare nedslidt, og der er murbrokker og andet byggeaffald alle vegne. Vi har ikke bestilt hotel når vi kommer tilbage, og det bliver ikke her. Værelset er OK men slidt. Senge, air-con og TV er nyt. Resten er bare slidt. Vi går ned i byen og finder færgen, som vi skal med i morgen. Vi kan gå fra hotellet.

Vi finder også et andet nyt hotel, her vil vi booke vores hjemtur. Vi får noget mad og købt 1 flaske vin til i aften. Hjemme på hotellet har vi en stor terrasse med udsigt ud over havnen. Her sidder vi og nyder vores rødvin i vandglas. Wifi virker ikke på værelset, måske i receptionen, men her vil ingen sidde. Hotellet, baren og restauranten lukker kl. 20. Helt uhørt. Så er der bare en vagt. Erik gik ned lidt over kl. 20 for at købe lidt vand. Hun vil have 2 US$ for 500 ml. Erik siger det er alt for meget, og da hun bliver hentet nu, bliver det på huset. Godt vi ikke skal bo på hotel hele vejen. Af de 4 måneder vi er væk, får vi 4 dage på hotel. Her i Britisk Virgin Island 2 dage og Haiti 2 dage. Det er til at holde ud.

Fredag den 13. marts 2020  Britisk Virgin Island
Vi har bestilt morgenmad her og det er OK, men der er ikke meget. Vi har dog giver 20 US$ pr. person. Kl. 12 forlader vi værelset og går ned mod færgen. Der er ikke langt, og lige overfor ligger en restaurant. Her får vi noget meget lækkert mad.

Udsigten fra hotellet på UK Virgin Island
Båden til US Virgin Island

Vi er de første i restauranten, men inden længe er der fyldt. Casper ringer til os, og fortæller at Mette Frederiksen siger at alle skal hjem til Danmark. Vi går over til færgen og bliver checket ind. Der er en flok forholdsvis unge amerikanere, som skal med båden. Det tager ca. 1 time at sejle derover og så skal vi igennem immigrationen. Der er indbyggere og turister i en kø, og amerikanere og canadier i en anden.  Den med amerikanere er dobbelt så lang. I køen møder vi 5 danskere, som har været ude og sejle i en katamaran. De er taget over til US Virgin Island dagen før planlagt, fordi Trump har meddelt, at de lukker grænsen for europæere. De skal flyve hjem søndag. Vi bliver hentet i en turistbil, hvor man sidder på bænke på ladet. Vi har set mange af dem på de andre øer. Vi bliver kørt op til lejligheden og det er noget af en vej.

Udsigten fra vores lejlighed på US Virgin Island

Det ligger langt ude og højt oppe. Vi kan ikke gå ned af vejen til byen. Intet fortov og meget smal vej. I den lejlighed vi har lejet er der intet komfur, gryder, potter og pander, og med den beliggenhed går det simpel hen ikke. Vi bliver kørt ned til byen. Hvor vi kan tale med Charlene, hosten. Her får vi at vide at hun har en lejlighed ved siden af, hvor der er det hele. Den koster normalt 20 US$ pr. dag yderligere, men vi kan få det for 150 US$ mere. Det er ikke helt efter bogen, men vi er nød til at sige ja til det. Vi går ind og handler. Trump har talt til befolkningen og ”de” er i undtagelsestilstand. Alle handler ind, der er ingen vogne og kun få kurve. Erik får fat i alt 4 kurve og så er det bare at handle.

Vi køber meget ind, men vand findes kun i 1 ½ liters flasker, men vi må købe det. Da vi kommer tilbage til lejligheden, skal den nye lejlighed lige gøres ren. Vi sidder på terrassen og nyder en øl imens. Vi hører Mette Frederiksens tale i radioen. Alle bliver kaldt hjem og Danmark lukkes ned. Vi vil checke op på det i morgen.

Lørdag den 14.marts 2020  US Virgin Island
Vi får brugt lørdagen på at finde ud af om vi kan få pengene tilbage fra de forskellige fly. Det ser ikke sådan ud. Erik kigger lidt på flybilletter, men det virker meget konfust. Michael snakker med SOS på vores vegne, og får at vide at vi bare kan fortsætte vores rejse. Vi ved ikke helt hvad vi gør.

Søndag den 15.marts 2020  US Virgin Island
Her til morgen er der SMS fra Udenrigsministeriet, om at der på St. Kitts er corona. I går i fjernsynet så vi at her på USVI er der også fundet corona. Vi ringer til SOS og hun forstår vores problem, og sagde at normalt skal hjemrejsebillet søgt ændret. Da vores går fra Cuba til Tyskland, og da vi er på USVI giver det ingen mening. Det accepterer hun. Hun vil prøve at finde flybilletter hjem til os. Jeg får annulleret alle Airbnb, og her ser jeg at Dominikanske Republik er ”lukket”. De bliver alle annulleret og det er kun nogle på Cuba ca. 800 DKK, som ikke vil give pengene tilbage. Det er fint. Nu venter vi bare på billetterne.

Vi kommer ikke ud og ser St. Thomas, vi vælger at blive i lejligheden for ikke at udsættes for Corona. Om onsdagen tager vi fly hjemad via London. Vi lander i København torsdag eftermiddag. Det tog 26 timer.

Vi er glade for at være hjemme, selvom vi er i karantæne de næste 14 dage.

Gallery Britisk og US Virgin Island

Dette indlæg blev udgivet i Carriebien. Bogmærk permalinket.