Grand Canyon nord

Mandag den 4. juli 2011 Zion National Park, Utah
I dag er det videre til Grand Canyon, North Rim (kant). I Zion skal vi igennem en tunnel der er lavet i 193o’erne.

Er bilen højere end 3,40 meter eller bredere end 2,40 meter, max. Længde 13 meter, skal man betale 15$ pr. bil for ekskorte. Da vi kommer derhen kører man kun i 1 retning af gangen, derfor er det en ren skat de lægger på de store campere og campingvogne. Vi skal selvfølgelig ikke betale. Da vi kommer ud på den anden side ser det meget anderledes ud. Der er ikke de høje stejle klipper, men lave bakker, dog stadig de samme sandsten. Der er også et sted de kalder skak bræddet, fordi man har både vandrette og lodrette linier i klippen. De vandrette er fra vinden, da det var sand og senere blev til sandsten, og de lodrette er fra vand der er trængt ind i de fine sprækker. Sjovt at se. Lige udenfor Zion er der en flok bisoner. Det område vi kommer igennem er meget øde med meget få byer. Vi får dog lige hævet nogle penge i en bank ATM. Da vi kommer til grand Canyon North Rim begynder det at hagle og senere regne, men efter max. 15 min. er det stoppet. Vi får en plads på campingpladsen (handicapplads) og kører bagefter ud til North Rim og visitorcentret. Grand Canyon Lodge ligger lige på kanten og det er der man skal bo hvis man har råd til det og har bestilt i god tid. Der er lavet store hytter i rundtræ, meget flot. Restauranten og dagligstuen vender lige ud til Canyonen med en utrolig udsigt. Desuden er der en terrasse ved siden af med samme flotte udsigt. Desværre er det ved at blive uvejr, så udsigten er ikke så god. Da det er 4. juli i dag, vil der være en parade, som kl. 16.45 vil komme forbi campingpladsen. Vi tager hjem og går ned til forretningen, hvor vi forventer paraden vil komme. Jeg finder en ny regnjakke til 27$. Den fylder under det halve af den gamle. Vi sætter os udenfor og venter. Det varer ikke ret længe før det begynder at regne og tordne ret kraftigt. Da det holder næsten op kl. 17.10 går vi hjem til bilen. Vi er kun lige kommet hjem til bilen, så kommer paraden. Det sjove ved disse parader er, at man skyder med vand på folk, noget af fornøjelsen går tabt fordi det lige har regnet så meget, så ingen er rigtig interesseret i deres vandkanoner. KM 206

Tirsdag den 5. juli 2011 Grand Canyon North Rim, Arizona
Vi får en dag mere på campingpladsen, så vi får gået nogle korte ture, får skiftet sengetøj og får vasket. Bagefter får vi lavet rugbrød i grillen. Vejret er fint hele dagen, men ved 7 tiden om aftenen begynder det igen at regne og tordne. Lidt kedeligt, især for dem i telte. KM 6

Onsdag den 6. juli 2011 Grand Canyon North Rim, Arizona
Da vi sidder ved kaffen om morgenen kommer 3 danskere,

Bettina og Torben med deres søn, og spørger om vi er danskere eller svenskere. Vi får en ordentlig sludder med dem. Det er 4. gang de er herovre i lejet autocamper. De er fra Billund og hans far har Shell-tanken, som hjalp familien på farten med at bygge deres biler. Det er dejligt at snakke med danskere, det er ikke noget der sker ret tit. Vi tager køreturen til Cape Royal og Point Imperial. Der er en del udsigtspunkter på vejen, hvor man ser ned fra kanten. En meget flot tur. Efter dette tager vi videre mod Page. Vi kører igennem Vermilion Cliffs National Monument. Et meget specielt område omgivet af røde/hvide klipper og ellers ørken. I Page finder vi en campingplads i Glen Canyon National Rekreation Area, desværre er der kun tør camping. Ved 6-7 tiden trækker det op til uvejr. Vi pakker sammen og sætter os ved de borde/bænke der hører til. Kort tid efter blæser det meget kraftigt, så teltene har svært ved at blive stående og efterfølgende begynder det at regne og tordne. Vi trækker bare ind. Nogle af dem i telte kører, andre sætter sig i bilerne og venter på at vejret bliver bedre. Det bliver det noget senere. Der er Internet her og dækningen er OK. Vi får skrevet nogle mails og hørt DR og set DR1. Desværre er forbindelsen for dårlig til fjernsyn. KM 286

Gallery Grand Canyon North Rim

Dette indlæg blev udgivet i USA 2011. Bogmærk permalinket.