Alamos

Torsdag den 7. juni 2012  Amada, Arizona
Så er det tidligt op og i bad, morgenmad, vaske op, tømme spildevand og toilet, samt vand på vandtanken og ud af campingpladsen kl. 8. Det sker ikke hver dag.

Ved Nogales overgangen skal vi ud af USA og aflevere vores hvide papir til myndighederne. Det er lidt svært, men til sidst lykkes det. De er ved at bygge det hele om, så intet fungerer normalt. Da vi kommer ind i Mexico ser vi ingen mennesker, men vi ved at 21 km inde skal vi have vores turistvisum og vores midlertidige importtilladelse af vores bil. Visummet går fint, men da vi skal over og have importtilladelsen på bilen, kigger hun noget på vores 2 registreringspapirer. Hun bad om 2 stykker papir og det får hun. Hun begynder at grine, for sådanne papirer har hun aldrig set. Hun får fat i chefen og sammen kommer de igennem det. Det eneste spørgsmål hun har, er hvornår udløber den, og da vi siger aldrig forstår hun det ikke. Vi får vores importtilladelse, men skal lægge et depositum på 400 US$. Vi vil få dem når vi rejser ud. Vi får hele 180 dage på det hele. Så er det bare nedad. Det går godt derudaf og ved 4-tiden er vi i Bahia Kino på campingpladsen. Vi har ikke fået frokost, så vi går over på den anden side af vejen, hvor vi har fået at vide, at der er en god restaurant. Vi får en kanon fiskesuppe + en fiskeret til hovedret. Vi kan ikke rokke med øerne bagefter. Det var for meget, men rigtig godt. KM 438

Fredag den 8. juni 2012  Kino Bay, Mexico
I dag er det afslapning. Vi skal både klippes og bage brød. Vi får gjort begge dele og er også en tur i havet. Det er varmt vand, vi vil tro 30 grader, og det er dejligt bare at stå og flyde. Ud over vandet ser vi nogle store fisk springe højt op af vandet og falde ned 2-3 meter længere fremme. Vi har forstået, at det er fisk der bliver jaget der springer. Strømmen røg sidste nat et par gange. Vi hører det fordi air-con’en stopper. Her til formiddag højstryksspuler de højspændingsledningerne. Der ser ud og lyder vildt., men heldigvis sker der ikke noget. I løbet af dagen falder strømmen ud nogle gange, men det skal vi nok vende os til.

Lørdag den 9. juni 2012  Kino Bay, Mexico
Så er det videre i dag. Vores GPS har åbenbart intet kort inde, så vi mangler et ordentligt kort at køre efter. Det må vi finde en af dagene. I Mexico er man ikke meget for informative skilte, mere skilte om hvad man ikke må og hvad man skal. Vi kører åbenbart forbi hvor vi skulle dreje og kommer derfor helt ind til den store by, men vi kommer godt igennem den. Vi ser en ulykke på vejen, hvor en lastbil er kørt af vejen, og en anden er kørt ind til siden længere fremme. Erik mener de overhalede os på et tidspunkt, og de har muligvis ligget og ræset sammen. Det så ikke ud til at der var sket noget, men lastbilen kan ikke selv komme op af grøften. Den er alt for dyb. I San Carlos får vi handlet i Ley, et flot supermarked og vi køber fisk til aften. Vi skal også have penge, men ATM’en i banken virker ikke og en anden ATM i byen giver for lidt penge for for meget i gebyr. Campingpladsen er flot og vi finder en god skyggeplads. KM 259

Søndag den 10. juni 2012  San Carlos, Mexico
Vi får lige skypet Michael og Niels-Henrik inden vi tager videre. I Gyaymas får vi hentet penge 8.000 Pesos uden problemer. Dejligt. Så er det ellers videre til Alamos. Det er betalingsmotorvej vi kører på det meste af tiden. Vi mangler stadig et kort, så det er lidt svært at finde vej. Vi er de eneste gæster på campingpladsen, og der har ikke været nogle i lang tid. Vi skal betale 10US$ pr. nat. Et flot sted med swimmingpool. KM 271

Mandag den 11. juni 2012  Alamos, Mexico
I dag går vi en tur ind til byen. Det er en hyggelig by ala Mulege på Baja. Der er en stor kirke ved det ene torv, men desværre kan vi ikke komme ind. Vi går rundt i byen og ser de forskellige bygninger. Desværre er det meget varmt, så da vi har været der et par timer går vi hjem. Vi er sikker på, at vi sagtens kan finde vejen, men det kan vi ikke, så vi må forbi kirkegården for at finde hjem. Kirkegården er meget stor, noget af den minder om New Orleans, bare meget mere velholdt, selvom den også er meget gammel. Hjemme igen hopper vi i swimmingpoolen, dejligt selvom den ikke rigtig køler en af. Ved 7.30 tiden kommer der masser af flagermus efter insekterne. Der er virkelig mange flagermus. Det virker som om at efter 15-20 minutter flyver de fleste videre. En afslappende dag.

Tirsdag den 12. juni 2012  Alamos, Mexico
I dag er det videre. Vi kører fra staten Sonora til Sinaloa. Vi havde ikke tænkt så meget over det, for vi handlede inden vi tog over grænsen. De spurgte om vi havde frugt med, og det havde vi ikke. Vi så også en militær grænsepost i den anden retning. Der var også nogle poster PSD, måske på begge sider af grænsen. De undersøgte nogle og gik grundig til værks. Vi blev ikke undersøgt overhovedet. Det er svært at slippe for ørkenen, men vi tror at lige før Los Mochis at det sker. Vi finder campingpladsen, hvor vi er de eneste. Vi tager den eneste plads i skyggen. Her er meget larm fra landevejen, men inde i bilen er det OK. KM 214

Dette indlæg blev udgivet i Mexico 2012. Bogmærk permalinket.